Tietosuojaseloste

Veljekset Mattila Oy, Palwaamo:n verkkokauppa

Päivitetty 28.9.2021

Me arvostamme jokaisen yksityisyyttä ja ymmärrämme tietojen keräämiseen sekä säilyttämiseen liittyvän vastuumme. Otamme tietosuoja-asiat erittäin vakavasti ja pidämme aina ensiluokkaista huolta kaikesta keräämästämme, saamastamme ja säilyttämästämme tiedosta. Meille on tärkeää, että voimme myös tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden päästä tarkastelemaan omia tietojaan tai tulla kokonaan unohdetuksi. Veljekset Mattila Oy:n palveluita käyttääkseen asiakkaan on hyväksyttävä tässä tietosuojaselosteessa esitetyt ehdot.

Lyhyesti minkälaista tietoa kerätään ja säilytetään?

Säilytämme ja keräämme tietoa seuraavia tietoja:

  • Käyttäjän antamia tietoja
  • Veljekset Mattila Oy verkkopalveluiden käytöstä tallentuvia tietoa
  • Analytiikasta pääteltyä tietoa

Näitä kaikkia kolmea muotoa avataan tarkemmin kohdassa “mitä tietoja säilytämme ja keräämme?”

Lyhyesti mihin tietoja käytetään?

  • Helppokäyttöisyyden ja turvallisen asioinnin sekä palvelun rakentamiseksi
  • Tuotesuositusten ja markkinoinnin kehittämiseen
  • Verkkokaupan ja asiakaspalvelun parantamiseen
  • Asiakaskokemuksen kehittämiseen

Rekisterinpitäjä

Veljekset Mattila Oy, Vaihtotie 13-15, 33470 Ylöjärvi Y-tunnus 0158064-1  Rekisteriasioita hoitava yhteyshenkilö Elisa Loponen p. 050 5693 690.

Rekisterin nimi

Veljekset Mattila Oy:n asiakasrekisteri Mitä tietoja keräämme ja säilytämme?

  • Nimi, käyttäjätunnus ja salasana
  • Puhelinnumero, sähköpostiosoite ja postiosoite
  • Laskutustiedot sekä maksuvälinetiedot
  • Sijaintitiedot palvelun lokalisointia varten (oletettu valuutta, kieli, toimitustapa verkkokaupassa)
  • Markkinointiviestiluvat ja erillisellä suostumuksella asiakaskyselyluvat

Veljekset Mattila Oy:n verkkopalveluiden käytöstä tallentuvaa tietoa

  • Toimitusosoite ja maksutapa
  • Ostoshistoria: tilatut tuotteet, palautukset ja maksut
  • Verkkokaupan selaus- ja käyttötiedot
  • Verkkokauppaistuntojen tapahtumat, esimerkiksi ostoskorilisäykset

Analytiikalla päätellyt tiedot

  • Selaus- ja ostotiedoista tulevat tuotesuositukset, asiakasryhmät ja kiinnostuksen kohteet

Mihin tietojani käytetään?

Henkilötietoja käytetään:

  • Tilausten käsittely: käsittely, vastaanottaminen, toimitus, arkistointi ja kirjanpito
  • Kiinnostavamman ja henkilökohtaisemman sisällön sekä markkinoinnin tuottamiseen
  • Asiakaskokemuksen ja -palvelun kehittämiseen
  • Asiakassuhteen ylläpitoon

Evästeet ja muu seuranta

Kun vierailet Veljekset Mattila Oy:n verkkokaupassa, saat verkkoselaimeesi automaattisesti evästeen. Käytämme erilaisia evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjillemme optimaalisen ja personoidun palvelun. Lisäksi käytämme joitain kolmansien osapuolten evästeitä verkkopalvelumme toimivuuden kehittämiseksi, käyttäjäkokemuksen parantamiseksi ja viestinnän sekä markkinoinnin optimoimiseksi.

Mikä on eväste?

Eväste (cookie) on pieni tekstitiedosto, jonka internetselain tallentaa käyttäjän laitteelle. Evästeitä käytetään esimerkiksi silloin, kun käyttäjän tietoja halutaan säilyttää tämän siirtyessä internetpalvelun sivulta toiselle. Evästeiden käyttö edellyttää aina käyttäjän suostumuksen. Evästeen avulla Veljekset Mattila Oy:n verkkosivusto voi tunnistaa vierailusi, ja personoida juuri sinulle kiinnostavaa informaatiota. Tallentamamme evästeet ovat vain Veljekset Mattila Oy:n palvelimien saatavilla, emmekä sisällytä niihin henkilökohtaisia tietojasi. Tallentamiemme evästeiden avulla kerätään käyttäjätilastoja, jotta voimme personoida sivustomme sisältöä ja kehittää palveluamme entistä paremmaksi.

Kuinka kauan eväste on voimassa?

Laitteellesi tallennetut evästeet kestävät maksimissaan 24 kuukautta kustakin verkkovierailusta lukien.

Miten vältän evästeitä?

Osoitteesta www.optout.networkadvertising.org löydät ohjeita evästeiden välttämiseen. Jotkin evästeet ovat kuitenkin välttämättömiä verkkopalvelumme sujuvaan käyttöön, joten suosittelemme evästeiden käytön sallimista.

Lisää tietoa evästeistä löydät myös Viestintäviraston verkkosivustolta.

Kolmansien osapuolet evästeet:

Kuka voi käsitellä tietojani ja missä tietoja säilytetään?

Noudatamme asiakastietojen käsittelyssä hyviä tietosuojakäytäntöjä ja pääsyä tietoihin valvotaan. 25.5.2018 alkaen EU:n tietosuoja-asetuksen vaatimukset on otettu toiminnassamme huomioon ja näitä vaatimuksia noudatetaan toiminnassa. Asiakasrekisterin tiedot on tallennettu järjestelmään, johon sisäänpääsy edellyttää käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämistä. Järjestelmä on myös suojattu palomuurein ja muiden teknisten keinojen avulla. Järjestelmään tallennettuihin rekisterin sisältämiin tietoihin pääsevät ja niitä ovat oikeutettuja käyttämään vain tietyt, ennalta määritellyt ja koulutetut Veljekset Mattila Oy:n työntekijät. Rekisterin sisältämät tiedot sijaitsevat lukituissa ja vartioiduissa tiloissa. Joissakin tapauksissa meillä on tarve siirtää tietoa kolmansille osapuolille, esim. säilytystä, analytiikkaa tai markkinointia varten. Kaikkien yhteistyökumppaneidemme kanssa on olemassa tiukat sopimukset ja sopimuksissa on otettu huomioon lainsäädännön sekä EU:n tietosuoja-asetuksen vaatimukset. Yhteistyökumppaneillamme ei missään tapauksessa ole lupaa käyttää tietoja omiin tarkoituksiinsa tai jakaa tietoja eteenpäin.

Kuinka kauan säilytämme tietoja?

Säilytämme tietoja tarvittavan ajan, jotta pystymme toimimaan tämän selosteen mukaisesti. Henkilötiedot asiakastileiltä, jotka eivät ole aktiivisia poistetaan viimeistään viiden vuoden kuluttua viimeistä toiminnasta. Joitain tietoja joudumme esimerkiksi kirjanpitovelvollisuuden takia säilyttämään pitempää, mikäli laki meitä siihen edellyttää. Asiakkaan on mahdollista anonymisoida asiakastilinsä mikä tarkoittaa, että kaikki henkilötiedot poistetaan tililtä ja ostohistoriasta. Tällöin asiakasta ei enää voida tunnistaa eikä tiliä pysty enää palauttamaan. Tämän toimenpiteen voi toteuttaa lähettämällä viestin osoitteeseen: tilaukset@mattilabros.fi

Miten voin nähdä tai poistaa omat tietoni?

Asiakkaalla on aina oikeus nähdä omat tietonsa ja pyytää tietojensa poistamista. Oikaisupyynnöt, poistopyynnöt tai muut asiakastietoihisi liittyvät pyynnöt tai kysymykset voit lähettää meille osoitteeseen tilaukset@mattilabros.fi

Tiedon korjaaminen

Rekisterinpitäjä oikaisee, poistaa tai täydentää rekisterissä olevan, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai asiakkaan vaatimuksesta. Rekisteröidyn tulee ottaa yhteyttä rekisterinpitäjän rekisteriasioista vastaavaan henkilöön tiedon korjaamiseksi.

Päätyykö tietojani kolmansille osapuolille?

Vain pakollisissa tapauksissa, eli esimerkiksi maksutapahtumien, toimituksien tai markkinoinnin mahdollistamiseksi. Osoite- ja yhteystietoja välitetään esimerkiksi toimituksien yhteydessä niistä vastaaville osapuolille, kuten Postille, Matkahuollolle tai DHL:lle. Verkkokauppatapahtumat välittyvät markkinointi- ja sisältöalustalle, jota käytämme esimerkiksi sähköpostimarkkinoinnissa. Verkkokaupan maksutapahtumat tarjoaa maksunvälittäjä Paytrail Oyj ja maksutapahtuman yhteydessä maksutiedot kulkevat Paytrail Oyj:n kautta. Nämä kolmannet osapuolet eivät sopimustemme mukaan missään tapauksessa saa käyttää mitään tietoja omiin tarkoituksiinsa ja heille toimitetaan vain palvelun toteutumisen kannalta oleellinen tieto. Kaikki tiedonsiirto tapahtuu salatun yhteyden kautta.

Tätä tietosuojaselostetta päivitetään tarvittaessa

Maailma muuttuu kovaa vauhtia ja uusia säädöksiä sekä toiminnallisia mahdollisuuksia ilmestyy tiuhaan tahtiin. Me Veljekset Mattila Oy:ssä seuraamme aktiivisesti muutoksia ja päivitämme tietosuojaselostetta aina tarvittaessa. Viimeisimmän päivityksen päivämäärän löydät aina tietosuojaselosteen ylälaidasta. Kiitos tietosuojaselosteen lukemisesta. Vastaamme mielellämme kysymyksiin, mikäli jokin seikka tietojen säilyttämisessä, käsittelyssä tai käytössä jäi epäselväksi. Kysymyksiä voi lähettää osoitteeseen tilaukset@mattilabros.fi

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 31.3.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin. Voit maksaa ostoskorin  valitsemalla "Maksa myymälässä", jolloin voit maksaa ostoksesi Palwaamolla joko käteisellä tai pankkikortilla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Voit maksaa ostoksesi noutaessa ne myymälästä. Myymälässämme maksutavaksi käyvät tavallisimmat pankkikortit ja käteinen.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys tilaukset@mattilabros.fi. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä meihin. Ottaessasi yhteyttä, pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta noutaessasi aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Sähköpostilla: tilaukset@mattilabros.fi

Puhelimitse: 050 5693 690

Toimitustavat ja -kulut

Voit valita toimitustavaksi noudon tehtaanmyymälästämme (avoinna arkisin ma-ke klo 10-15 ja to-pe klo 10-16) ilman toimituskuluja.

Toimitukset käsitellään saapumisjärjestyksessä ja ovat pääsääntöisesti noudettavissa seuraavana arkipäivänä. Mikäli haluat poikkeavan noutopäivän, ilmoita siitä Lisätietoja- kohdassa tilausvaiheessa. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Noutamatta jäänyt paketti tai kuittaamaton paketti

Noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Noutamaton jäänyt paketti vapautetaan myyntiin noutopäivää seuraavana arkipäivänä, mikäli asiakas ei ole ilmoittanut peruvansa tilausta. Syntyneet kustannukset jäävät asiakkaan vastattaviksi. Ilmoita viivästykset noudon osalta välittömästi numeroon 050 4339249.

Ongelmatilanteet & reklamaatiot

Mikäli toimitetuissa tuotteissa on huomautettavaa tai jotain puuttuu ilmoita siitä vuorokauden kuluessa meille joko sähköpostilla tilaukset@mattilabros.fi tai puhelimitse numeroon 050 4339249.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Suodata